انتخاب رشته نهم

نوجوانان با اتمام کلاس نهم و در آستانه ورود به مقطع کلاس دهم، در مرحله ای قرار دارند که باید مهم ترین تصمیم گیری را برای آینده تحصیلی و شغلی خود گرفته و مسیر زندگی آینده خود را تعیین نمایند. این تصمیم مربوط به انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم به دهم بوده و با توجه به آن که نقش به سزایی در آینده دانش آموز ایفا می نماید بهتر است که از هرگونه صحنه نگاری جلوگیری کرده و با انتخاب بهترین مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم از یک شخص متخصص برای عبور از این مرحله کمک گیرد.

انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم به دهم، گامی بلند در جهت تحقق رویاهای شما!

انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم به دهم دارای اهمیت بسیاری بوده و دانش آموزان پس از اتمام مقطع پایه نهم و پیش از ورود به پایه دهم، پس از آن که امتحانات پایانی خرداد ماه آن ها به اتمام رسید؛ لازم است که برای ورود به مقطع جدید انتخاب رشته نمایند.

برای انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم به دهم باید عوامل مختلفی اعم از: نمرات سال متوسطه اول، علاقه دانش آموز، نظر دانش آموز، اهداف دانش آموز و… توجه نمود. برای انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم به دهم بهتر است از مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم استفاده کنید.

زمان انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم به دهم

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای دانش آموزان ایجاد می‌شود آن است که زمان انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم به دهم کی بوده و از چه زمانی باید خود را برای آن آماده کنیم؟ پس از آن که امتحانات خرداد ماه نیمسال دوم تحصیلی دانش آموزان پایه نهم به اتمام رسید؛ دانش آموزان لازم است که برای انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم به دهم اقدام نمایند.

دانش آموزان پایه نهم پس از اتمام این دوره در یک زمان مقرر فرایند هدایت تحصیلی پایه نهم خود را انجام داده و برای انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم به دهم اقدام می نمایند.

هدایت تحصیلی و نقش آن در انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم به دهم!

یکی از مهم ترین فرایندهای تحصیلی دانش آموزان که مسیر رسیدن آن ها تا دانشگاه و حتی آینده شغلی آنان را تعیین می نماید، انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم به دهم است.  اهمیت این موضوع به قدری است که در سال های اخیر وزارت آموزش و پرورش فرآیندی را تحت عنوان هدایت تحصیلی طراحی و اجرا می نماید.

در هدایت تحصیلی، به توانایی های دانش آموز توجه شده و بر اساس ویژگی های هر کدام از رشته های تحصیلی و بازار کار آن ها، رشته ای که برای دانش آموز مناسب تر است در نظر گرفته می شود. به عبارتی واضح تر شناسایی استعداد، علاقه و ویژگی‌ های شخصیتی دانش آموزان در هدایت تحصیلی، به آن‌ ها کمک می‌ کند تا انتخاب رشته خود را آگاهانه انجام دهند.

شرایط انتخاب رشته در پایه نهم

پیش از آن که اقدام به انتخاب رشته پایه نهم به دهم نمایید، لازم است که شرایط این مرحله را به طور کامل بشناسید. بر اساس تغییرات اعمال شده در انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم به دهم، لازم است بدانید که تمامی نمرات ۳ سال دوران متوسطه اول دانش آموز و نیز ضریب درس ها برای انتخاب تمامی رشته ها یکسان می باشد.

بنابراین لازم است که دانش آموز رتبه لازم برای انتخاب رشته مورد علاقه خود را کسب نموده و برای مثال اگر مایل است که در رشته علوم تجربی ادامه تحصیل نماید، باید نمرات سه سال دوران متوسطه اول وی، برای این رشته کافی باشد.

امتیازات انتخاب رشته نهم به دهم

برای انتخاب رشته نهم به دهم امتیاز ۱۰۰ در نظر گرفته شده و بسته به آن که دانش آموز چه امتیازی کسب نماید، میتواند در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل دهد. تقسیم بندی امتیاز ها به شرح زیر هستند:

  • سوابق تحصیلی دارای ۳۵ امتیاز
  • آزمون های مشاوره ای دارای ۳۰ امتیاز
  • نظر دانش آموز دارای ۱۰ امتیاز
  • نظر معلمان دارای ۱۰ امتیاز
  • نظر مشاور دارای ۱۰ امتیاز
  • نظر والدین دارای ۵ امتیاز

انتخاب بهترین مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

همانگونه که در بندهای پیشین ذکر نمودیم در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم به دهم، توجه به ویژگی های فردی داوطلب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و انتخاب رشته وی بر این اساس انجام می شود.

به علاوه یکی از شرایط انتخاب رشته در پایه نهم، علاقه و روحیات فردی داوطلب بوده و بر اساس ویژگی هایی که شخص دانش آموز دارد، انتخاب رشته انجام می شود. برای آن که بتوانید بهترین انتخاب رشته در پایه نهم را داشته باشید بهتر است با یک مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم مشورت کنید.

کدام مشاور برای مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم مناسب تر است؟

توجه به ویژگی های فردی و علاقه داوطلب از مهم ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بنابر این نخستین و مهم ترین ویژگی بهترین مشاور انتخاب رشته نهم به دهم آن است که بر اساس ویژگی های فردی دانش آموز به مشاوره های کاربردی ارائه نماید.

مهم ترین مرکزی که در زمینه ارائه مشاوره های تحصیلی و مشاوره انتخاب رشته نهم مشغول به فعالیت بوده و ویژگی های فردی داوطلب را معیار ارائه مشاوره قرار می دهد، آموتک می باشد. این موسسه آموزشی در زمینه ارائه مشاوره های تخصصی فعالیت می نماید.

تمایز و ویژگی های طرح های مشاوره آموتک

با ثبت نام و شرکت در طرح مشاوره آموتک، شما ۵ خدمت اصلی دریافت می نمایید. این ۵ خدمت عبارتند از:

  • کوچینگ تحصیلی: تبدیل دانش آموز به بهترین ورژن خود
  • منتورینگ: مربی شخصی دانش آموز
  • آزمون های آنلاین: راهی برای شناختن نقاط ضعف و قوت
  • برنامه ریزی شخصی: برنامه ریزی مطابق با روحیات داوطلب
  • کارگاه های ویژه والدین

درباره خدمات ذکر شده خدمات اصلی بوده و در کنار آن ها خدمات دیگری همانند گرفتن گزارش کار شبانه، برنامه ریزی، ارسال گزارش عملکردی دانش آموز برای والدین، اردوی مطالعاتی دی، پانسیون آنلاین نوروز و… دیگر خدماتی هستند که سبب موفقیت و محبوبیت آموتک شده است.

5 ویژگی مشاوره کنکور

جمع بندی

با توجه به آن که انتخاب رشته تحصیلی پایه نهم به دهم مهم ترین و سرنوشت سازترین مرحله زندگی دانش آموزان است، پیشنهاد می کنیم که حتما از خدمات مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم طرح های مشاوره آموتک استفاده کرده و آینده فرزند خود را تضمین کنید. موسسه آموتک به شما ضمانت بازگشت وجه به صورت کامل در صورت عدم رضایت از خدمات دوره را خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان هم اکنون به شماره ۰۹۱۰۸۰۸۷۷۹۲ پیامک ارسال نمایید.