رشته ریاضی یکی از آن رشته های داغ است که تب و تاب قبولی در رشته های مهندسی آن در چشمان داوطلبان این رشته موج میزند! داوطلبان قبولی در کنکور رشته ریاضی با ذهنی خلاق و پر از ایده های ناب برای ساختن پلی به سوی موفقیت و راه در بن بست های موجود، کنکور ریاضی داده و به دنبال کسب پذیرش دانشگاهی رشته مورد علاقه خود دارند.

اگر شما نیز کنکور ریاضی داده و به دنبال یافتن بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی هستید، تا اینجای کار، راه را درست آمده اید، زیرا که انتخاب رشته ریاضی دارای نکات بسیاری بوده و برای انتخاب رشته کنکور ریاضی، باید تمامی زوایای آشکار و پنهان آن را شناخت!

دلایل انتخاب رشته ریاضی

نخستین موضوعی که باید به آن توجه داشت، مشخص نمودن هدف است. انتخاب رشته کنکور بعد از اعلام نتایج آزمون کنکور ریاضی توسط سازمان سنجش انجام می شود. اما بهتر است بدانید که انتخاب رشته اصلی به خود شما مربوط می باشد.

بهترین انتخاب رشته ریاضیآن است که علایق و اهداف شما در آن مورد توجه قرار گرفته و با توجه به استعدادهای خود انتخاب رشته کنکور ریاضی را انجام دهید. نخستین قدم برای انتخاب رشته کنکور ریاضی، شناخت کامل رشته های کنکور ریاضی است.

نقش شناخت رشته های دانشگاهی در موفقیت کنکور ریاضی

طبق دفترچه انتخاب رشته ریاضی ۱۴۰۱ که از سمت سازمان سنجش منتشر شده است رشته ریاضی دارای سه زیر گروه  می باشد. برای قبولی در هر کدام از رشته های این زیر گروه ها لازم است که تمرکز خود را روی دروس دارای ضریب بالاتر بگذارید.

بنابراین برای قبولی در رشته مورد علاقه خود در کنکور ریاضی لازم است که ضرایب دروس مختلف را شناخته و با هدف معین به سمت انتخاب رشته کنکور ریاضی حرکت کنید.

زیر گروهدروس ضریب 4دروس ضریب 3دروس ضریب 2
زیر گروه 1 شامل رشته های(مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی دریا، دبیری فیزیک، مهندسی رباتیک، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی برق و…)ریاضیفیزیکشیمی
زیر گروه 2 (شامل رشته های: مهندسی پلیمر، مهندسی شیمی، مهندسی معدن، مهندسی پتروشیمی، مهندسی ایمنی صنعتی، مهندسی ایمنی و بازرسی فنی، مهندسی نفت و…)ریاضیفیزیک شیمی
زیر گروه 3 (شامل رشته های: کاردانی فنی برق، کاردانی فنی شیمی، معلم فنی صنایع شیمیایی، کاردانی فنی صنایع غذایی، معلم فنی صنایع چوب، کاردانی فنی عمران و…)ریاضی شیمیفیزیک  

انتخاب رشته منطقی و درست چگونه حاصل می شود؟

بیشتر دانش آموزان و داوطلبان کنکور ریاضی هزینه های بالایی را برای شرکت در کلاس های کنکور و انواع موسسه های کنکوری می پردازند. به علاوه تهیه و مطالعه کتاب و منابع مختلف دارای هزینه هایی هستند که به مجموع هزینه های شما افزوده می شود.

موارد فوق اهمیت بسیاری در رسیدن به اهدافتان دارد. اما تمام ماجرا این نیست! انتخاب رشته ای منطقی و درست است که از مشاور انتخاب رشته ریاضی مشاوره های کاربردی دریافت نماید. بهترین مشاور کنکور ریاضی اطلاعات دقیق و کاملی از ضوابط و شرایط انتخاب رشته این گروه داشته و دارای سابقه طولانی و درخشان در این زمینه است.

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی

در دنیایی که سودجویانی بسیاری ادعای مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی را دارند، چگونه بهترین مشاور را پیدا کنیم؟ در پاسخ باید تاکید کنیم به تخصص و سابقه تحصیلی، شغلی و مشاوره ای شخص مشاور توجه نمایید. بهترین مشاور آن است که مجموعه ای از فاکتورها را در نظر گرفته و تنها رتبه داوطلب را معیار انتخاب رشته قرار ندهد.

شما قرار است به مدت چندین سال در رشته پذیرفته شده تحصیل نموده و چه بسا آینده شغلی خود را بر اساس رشته دانشگاهی خود انتخاب کنید. در صورتی که به رشته مورد نظر علاقمند نباشید، کار سخت می شود! زیرا که دائما با مسائلی دست و پنجه نرم می کنید که هیچ علاقه ای به آن ها ندارید. بنابراین بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی آن است که روحیات و ویژگی های فردی شما را شناسایی کرده و از آن ها برای انتخاب رشته کنکور ریاضی استفاده کند.

بهترین روش انتخاب رشته کنکور ریاضی

در بند های پیشین ذکر نمودیم که بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور ریاضی آن است که ویژگی های فردی داوطلب را از ملاک های مهم انتخاب رشته قرار دهد. در این روش لازم است که ویژگی های فردی و شخصی داوطلب را مورد توجه قرار داد. امروزه در کشورهای پیشرفته جهان، از این روش برای ورود به دانشگاه استفاده می شود.

معرفی بهترین مرکز انتخاب رشته کنکور ریاضی

بازدهی این روش کاملا به اثبات رسیده و نشان داده که اشخاصی که ویژگی های فردی آنان مورد توجه قرار گرفته است، دارای عملکرد بهتری بوده اند! این علم در ایران توسط دکتر معین الدین مورد استفاده قرار گرفته و ایشان برای انتخاب رشته کنکور ریاضی به روحیات شما نیز توجه می نمایند.

به علاوه دوره مشاوره ای کنکور موسسه آموتک شامل مراحل زیر است که به شما کمک می کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشید:

  • انتخاب رشته به صورت دستی و کامپیوتری که برای به حداقل رساندن خطاهای انتخاب رشته انجام می شود.
  • تست های گانه روانشناسی که سبب شناسایی استعداد و روحیات شما می شود.
  • برگزاری دو جلسه مشاوره فردی و خصوصی با شخص دانش آموز و والدین وی
  • تحلیل نمودن دقیق و تخصصی کارنامه کنکور
  • محاسبه نمودن احتمال قبولی در هر کدام از رشته ها
  • آموزش چیدمان درست کد رشته محل ها
  • معرفی کامل رشته ها و دانشگاه های هر کدام از آن ها
  • بررسی کامل و دقیق علایق، استعداد، ارزش های کاری و تیپ شخصیتی هر دانش آموز
  • معرفی رشته های پولساز و پیش بینی آینده و بازار کار رشته ها

جمع بندی

انتخاب رشته کنکور ریاضی دارای پیچ و خم های بسیاری است که یک مشاوره کنکور خوب از پس آن بر می آید. انتخاب رشته برای هر کدام از زیرگروه های رشته ریاضی دارای شرایط عمومی و اختصاصی هستند که لازم است به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرند.

مهم ترین وجه تمایز و ویژگی های انتخاب رشته با تیم مشاوره آموتک در این مقاله به شما توضیح داده شد. برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی رایگان هم اکنون به شماره ۰۹۱۰۸۰۸۷۷۹۲ پیامک ارسال نموده و منتظر تماس کارشناسان این مجموعه بمانید.