مشاور انتخاب رشته کنکور هنر

رشته هنر از آن رشته هایی است که طرفداران پروپاقرص زیادی دارد! شاید علت آن که داوطلبان تمامی رشته ها می توانند در آزمون کنکور هنر شرکت نمایند را در تمایل عجیب و شگفت آور انسان ها به خلق زیبایی ها دانست!

البته بد نیست بدانید که این رشته محبوب دارای متقاضیان زیادی نسبت به ظرفیت پذیرش بوده و رقابت برای قبولی در کنکور رشته هنر بسیار تنگاتنگ است! بنابراین هوش و حواس خودتان را جمع نموده و با برنامه ریزی و زرنگی، قبولی در رشته هنر را از آن خود کنید! برای این کار به یک مشاور انتخاب رشته کنکور هنر زبده نیاز دارید!

کنکور هنر را بیشتر بشناسید!

پیش از آن که هر گونه اقدامی برای انتخاب رشته کنکور هنر نمایید بهتر است که شرایط شرکت در کنکور هنر را بدانید. دارا بودن مدرک دیپلم نظام جدید یا پیش دانشگاهی نظام قدیم و یا فوق دیپلم برای شرکت در کنکور هنر الزامی است.

به علاوه تعداد داوطلبان کنکور هنر در سال گذشته تقریباً ۸۰ هزار نفر بوده است. با وجود آن که تعداد داوطلبان کنکور هنر کم می باشد، ظرفیت رشته های آن نیز کم است! رشته هنر یکی از رشته های شناور است که متقاضیان تمامی رشته ها می توانند در آن شرکت کنند.

به علاوه رشته هنر دارای زیر گروه های بسیار متنوع بوده که هر کدام از گروه ها دارای ضریب و ارزش دروس متفاوت می باشند. برخی از رشته های کنکور هنر دارای آزمون عملی بوده و علاوه بر قبولی در آزمون کنکور هنر باید موفق به قبولی در آزمون عملی نیز شوید. بنابراین به نشان دادن تخصص خود نیاز پیدا خواهید کرد!

منابع درسی کنکور هنر کدامند؟

سر فصل های کنکور هنر دارای گستردگی بسیار زیادی بوده و منابع درسی آن دارای حجم بالایی هستند. به همین علت بهتر است برنامه ریزی برای کنکور هنر انجام داده و از بهترین مشاور کنکور هنر برای دستیابی به اهداف خود مشورت بگیرید.

به طور کلی تسلط کامل و مناسب روی همه منابع دروس رشته های هنر امری دشوار است. زیرا که تعداد زیادی از داوطلبان علاوه بر کنکور هنر در کنکور سایر رشته ها نیز شرکت می نمایند. بنابراین بهتر است تمرکز خود را روی پیسی بگذارید که دارای اهمیت بسیاری هستند. برای یافتن این دروس بهتر است از بهترین مشاور کنکور هنر راهنمایی دریافت کنید.

ظرفیت و رتبه قبولی کنکور هنر

همانگونه که ذکر نمودیم ظرفیت پذیرش دانشگاه های هنر برای رشته‌ های مختلف محدود بوده و با این حال تعداد متقاضیان زیاد است. ظرفیت کل پذیرش در انتخاب رشته هنر به شرح زیر است:

  • دوره روزانه ۳۳۱۹ نفر
  • دوره نوبت دوم (شبانه) ۴۰۶ نفر
  • موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی ۴۲۰ نفر
  • سهمیه مناطق محروم، زلزله زده و سایر مصوبات ۵۷ نفر
  • دانشگاه فرهنگیان (ویژه داوطلبان آزاد) ۴۲۰ نفر

معرفی زیر گروه های کنکور رشته هنر

کنکور سراسری رشته هنر دارای ۵ زیر گروه است که هر کدام از گروه های آن دارای رشته های متفاوتی می باشند. بدیهی است که برای اخذ پذیرش دانشگاهی رشته مورد نظر باید موفق به کسب رتبه و تراز لازم برای آن رشته شوید. زیر گروه های کنکور رشته هنر به شرح زیر هستند:

  • زیر گروه 1: شامل رشته های: آموزش ارتباط تصویری، ارتباط تصویری، تلویزیون و هنرهای دیجیتالی، چاپ، صنایع دستی، طراحی پارچه، طراحی و ساخت طلا و جواهر، طراحی صحنه، طراحی لباس، عکاسی، فرش، کتابت و نگارگری، مجسمه سازی، نقاشی، هنرهای تجسمی، هنرهای صناعی، کاردانی عکاسی خبری، کاردانی فرش دستباف، کاردانی گرافیک، کاردانی گرافیک رایانه، کاردانی هنر سفالگری، کاردانی هنرهای تجسمی، کاردانی هنرهای سنتی
  • زیر گروه 2: شامل رشته های: باستان شناسی، طراحی صنعتی، مرمت بناهای تاریخی، مرمت و احیای بناهای تاریخی، هنر اسلامی، کاردانی باستان شناسی، کاردانی طراحی صنعتی
  • زیر گروه 3:شامل رشته های: مرمت آثار تاریخی، موزه، کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی، کاردانی موزه
  • زیر گروه 4: شامل رشته های: ادبیات نمایشی، بازیگری، سینما، کارگردانی تلویزیون، نمایش عروسکی، کاردانی انیمیشن، کاردانی هنرهای نمایشی
  • زیر گروه 5: شامل رشته های: آهنگ سازی، نوازندگی موسیقی ایرانی، نوازندگی موسیقی جهانی

ضرایب دروس اختصاصی در کنکور سراسری هنر

هر کدام از دروس داری ضرایب ویژه ای برای هر کدام از زیر گروه ها هستند که اهمیت آن ها را نشان می دهد. رتبه و تراز شما ارتباط مستقیمی با این ضرایب دارد. ضرایب دروس اختصاصی کنکور سراسری هنر در جدول زیر نشان داده شده است:

ضرایب دروس اختصاصی در کنکور سراسری هنر
زیر گروهدروس ضریب 4دروس ضریب 3دروس ضریب 2دروس ضریب 1
زیر گروه 1درک عمومی هنرزبان عربی زبان خارجیدرک عمومی ریاضی – فیزیک ترسیم فنی خلاقیت موسیقی خلاقیت نمایشی خواص مواد
زیر گروه 2خلاقیت تصویری و تجسمی  درک عمومی هنر درک عمومی ریاضی – فیزیکترسیم فنیخلاقیت موسیقی خلاقیت نمایشی خواص مواد
زیر گروه 3درک عمومی هنرترسیم فنی خلاقیت تصویری و تجسمیدرک عمومی ریاضی – فیزیک خلاقیت موسیقی خلاقیت نمایشی خواص مواد
زیر گروه 4خلاقیت نمایشیدرک عمومی هنرخلاقیت تصویری و تجسمیدرک عمومی ریاضی – فیزیک ترسیم فنی خلاقیت نمایشی خواص مواد
زیر گروه 5خلاقیت موسیقیدرک عمومی هنردرک عمومی ریاضی – فیزیک خلاقیت تصویری و تجسمی خلاقیت موسیقی خلاقیت نمایشی خواص مواد

چراغ راه خود را پیدا کن!

هر چقدر هم که در پاسخگویی به سوالات کنکور عملکرد خوب و مناسبی داشته و موفق به کسب رتبه برتر شوید، در صورت عدم آگاهی از شرایط و رتبه های پذیرش شده توسط دانشگاه های مختلف، نمی توانید انتخاب رشته درستی داشته باشید.

بسیارند داوطلبانی که با رتبه خود توانایی قبولی در رشته مورد علاقه خود را داشته اند اما به علت عدم آگاهی و عدم مشورت با مشاور انتخاب رشته کنکور رشته هنر، انتخاب رشته ننموده و یک سال از وقت خود را هدر داده اند! در این زمان است که مشاور انتخاب رشته کنکور هنر می تواند به شما کمک کند تا به اهداف خود برسید!

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور هنر کیست؟

برای شناختن بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور لازم است بدانید که معیارهای بسیاری وجود دارد؛ اما مهم ترین آن علم و تخصص شخص مشاور بوده و توجه به استعداد و علاقه شما در کنار رتبه و ترازی است که کسب نموده اید.

موسسه مشاوره ای آموتک با بهره گیری از تیمی متخصص و خبره، در ارائه انواع مشاوره انتخاب رشته کنکور از جمله مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر مشغول به فعالیت است. بیایید با یکدیگر ویژگی ها و وجه تمایز دوره مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر آموتک را بشناسیم:

  • انتخاب رشته به صورت دستی و کامپیوتری (برای به حداقل رسیدن خطاهای انتخاب رشته)
  • تست های سه گانه روانشناسی (شامل: MBTI و هالند – استرانگ و DISC)
  • ·        ۲ جلسه مشاوره فردی و خصوصی با دانش آموز (با همراهی والدین)
  • تحلیل دقیق کارنامه کنکور
  • محاسبه احتمال قبولی در هر رشته
  • آموزش چیدمان صحیح کد رشته محل ها
  • معرفی کامل رشته ها و دانشگاه های هر رشته
  • بررسی علایق، استعداد، ارزش های کاری، تیپ شخصیتی هر دانش آموز
  • معرفی رشته های پولساز و پیش بینی آینده و بازار کار رشته ها
  • با توجه به رتبه به دست آمده بهترین انتخاب ها برای شما چیست؟ در چه رشته هایی امکان ادامه تحصیل دارید؟

خلاصه کلام

رشته کنکور بسیار گسترده بوده و دارای پیچیدگی های بسیاری است. در این مقاله سعی نمودیم هر چند کوتاه، اما مهم ترین نکات برگزیدن مشاور انتخاب رشته کنکور را توضیح دهیم. برای دریافت مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور هنر و کسب اطلاعات بیشتر هم اکنون به شماره ۰۹۱۰۸۰۸۷۷۹۲ پیامک ارسال نموده و منتظر تماس کارشناسان آموتک باشید!