بهترین مشاور کنکور
بهترین مشاور کنکور

دیگر بیشتر ما با کنکور و پروسه‌ای که دارد آشنا شده‌ایم. البته که همه ما می‌دانیم باید سخت تلاش کنیم و روزها و شب‌ها را به تحلیل و تست بگذرانیم. نمی‌دانم برایتان پیش آمده که احساس کنید راه را گم کرده‌اید و یا این که کم آورده باشید. حتی برخی اوقات گیج شده و با حجم بزرگی از اطلاعات رو به رو شوید. اینجاست که نقش مشاور مشخص می‌شود. مشاور خوب نقش بزرگی در موفقیت شما ایفا می‌کند. اما سوال اینجاست که بهترین مشاور کنکور کیه؟ مشاور کنکور خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ نگران نباشید. در ادامه این مطلب بیشتر به این موارد اشاره می‌کنیم.

بهترین مشاور کنکور کیست؟

شاید اگر بخواهم خیلی کلیشه‌ای بگویم که مشاور کنکور کیست؟ بگویم خب بله مشاور کنکور یعنی کسی که در حین کنکور به شما بگوید هر روز چند ساعت درس بخوانید، چند صفحه بخوانید و اصلا چه درسی را باید بخوانید.

خیلی از ما تصورمان از مشاور مثل چند سال گذشته باقی مانده است. وارد یک اتاق سه در چهار با یک میز و یک صندلی می‌شویم و به مشاور می‌گوییم که من قرار است در کنکور تجربی یا … شرکت کنم.

او هم فورا یک کاغذ و خودکار آورده و می‌گوید بسیار خب هفت روز هفته و روزی 20 ساعت باید درس بخوانی. روزی 7 کتاب بخوان. 2 ساعت ریاضی، 2 ساعت زیست، البته که عربی و فیزیک و شیمی هم باید به برنامه خود اضافه کنیم.

خروجی چنین مشاوره‌ای یک کنکوری بخت برگشته است که هر روز به خود می‌گوید: واقعا من تنبلم! واقعا وقت تلف می‌کنم. امروز فقط 19 ساعت و 59 دقیقه درس خواندم.

باز مشاور به سراغ مشاور رفته و دوباره برنامه‌هایی که جای زیست و شیمی عوض شده و اول شیمی می‌خوانیم بعد زیست. این پروسه سمی ممکن است بارها ادامه داشته باشد.

اما من که اینجا نیستم کلیشه‌ها را مدام تکرار کنم. بگذارید شما را با نسل جدید مشاوران کنکور که حسابی در کار خودشان حرفه‌ای بوده و عاشقش‌ هم هستند صحبت کنم.

مشاور کنکور فردی است که قرار است نه تنها مشاور شما باشد، بلکه باید درست مثل یک قرص مولتی ویتامین، تمامی نیازهای شما را برطرف کند. نیاز به خارج شدن از سردگمی، بی‌انگیزگی، خسته شدن و هزاران مورد دیگری که برای هر کنکوری ممکن است پیش بیاید.

_ از نظر علمی خود را برای کنکور آماده کنید.

_ از نظر روحی در آرامش باشید.

_ همواره انگیزه خود را در بالاترین سطح نگهدارید.

_ به شما در مورد برنامه ریزی درسی آموزش می‌دهد

چند نوع مشاور کنکور داریم؟

در ایران کسانی که برای کنکور به شما مشاوره می‌دهند به دو دسته تقسیم می‌شوند.

1: کسانی که در رشته مشاوره تحصیل کرده‌اند.

2: کسانی که رتبه‌های برتر یک رشته هستند.

دسته اول مشاوران به صورت تخصصی در خصوص مشاوره تحصیل کرده و صد البته با دروس دانشگاهی، سوالات و نیازهای دانش آموزان آشنا هستند. در مورد کنکور هم مطالعه دارند.

دسته دوم اما رتبه‌های برتر یک رشته‌اند که در نوع خود می‌توانند بهترین راهنما برای شما باشند. برای مثال رتبه برتر کنکور تجربی یا انسانی می‌تواند بهترین مشاور کنکور تجربی یا بهترین مشاور کنکور انسانی باشد. اما سوال اینجاست که بهترین مشاور کنکور کیه؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه آن را بیان خواهیم کرد.

بهترین مشاور کنکور چه ویژگی‌هایی دارد؟

_ داشتن تجربه کافی: بهترین مشاور کنکور کسی است که در زمینه مشاوره خود تجربه کافی داشته باشد. معمولا مشاوری که تجربه خوبی دارد، می‌تواند به خوبی هم شما را راهنمایی کند.

_ با پروسه کنکور آشنا است: وقتی از پروسه کنکور صحبت می‌کنیم، منظورمان این است که بهترین مشاور کنکور می‌داند که هر گروه آزمایشی چند سوال سخت، متوسط و آسان دارد، هر درس چقدر برای پاسخگویی زمان نیاز دارد و کلی اطلاعات دیگر که اصلا خیال شما را هم بابت همه چیز راحت کند و بگوید بابا جان نهایتا 3 سوال سخت ریاضی در کنکور تجربی هست. شما بچسب به بقیه سوالات نگران این 3 تا نباش.

_ اعتماد شما را جلب کند: آقا جان رک و مستقیم بگویم بهترین مشاور کنکور اصلا کسی است که می‌داند چطور با یک جوان مضطرب که نگران همه آینده خود است ارتباط برقرار کند. اعتماد ایجاد کرده و کاری کند دانش آموز به حرف‌ها و برنامه‌هایی که او چیده ایمان داشته باشد.

_ بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی اصولی برای درس می‌داند: اصلا ما برای برنامه ریزی درسی به سراغ مشاو کنکور می‌رویم. بهترین مشاور کنکور می‌داند که شما برای چه رشته‌ای تلاش می‌کنید و در مورد درصدهایی که لازم دارد شما را راهنمایی می‌کند. مثلا اگر دنبال بهترین مشاور کنکور تجربی باشید، باید او بداند که چطور برنامه ریزی کند تا در زیست و شیمی که دروس مهم این رشته‌اند، وقت کافی برای مطالعه داشته باشید.

_ برای شما برنامه ریزی نکند، به شما برنامه ریزی کردن بیاموزد: تصورمان از بهترین مشاور کنکور این است که بنشیند و یک برنامه برای کل روز و ماه و سال ما بچیند. اما مشکل اینجاست که این روش اشتباه است. هیچکس اندازه خودتان نمی‌تواند برنامه ریز خوبی برایتان باشد. ظرفیت‌های شما را بشناسد. مشاوری که کار درست باشد، به شما انگیزه می‌دهد و شما را راهنمایی می‌کند که چطور یک برنامه ریزی خوب برای خود بچینید.

_ بهترین مشاور کنکور در ابعاد روانی هم راهنمای شماست: همه چیز که درست نیست مگه نه؟ این وسط باید زندگی هم کرد. بهترین مشاور کسی است که می‌توانید به او بگویید: امروز از لحاظ روحی سرحال نیستم. امروز دلم نمی‌خواهد درس بخوانم. انگیزه خود را از دست داده‌ام. احساس می‌کنم چیزی بلد نیستم. همه این‌ها را بدون ترس از سرزنش شدن و نصحیت شنیدن بگویید. بهترین مشاور کنکور اینجا است که مشخص می‌شود. او دوباره شما را به مسیر برمی‌گرداند.

سخن آخر

البته که کنکور یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی یک فرد ایرانی است. همین مورد فشار روانی بسیار زیادی را ایجاد می‌کند. بهترین مشاور کنکور کسی است که بتواند در این پروسه همراه شما بوده و به شما کمک کند. اما در این مطلب به شما گفته‌ایم که بهترین مشاور کنکور کیه؟ چطور می‌توان یک مشاور خوب را تشخیص داد. پس نگران این موضوع نباشید. آموزشگاه آنلاین کنکور آموتک، مشاوران عالی را گرد هم آورده و به شما کمک می‌کنند تا این پروسه را با کمترین تنش پشت سر بگذارید. در کنارتان خواهیم بود.