همانطور که میدانیم دانش آموزان پس از تمام کردن پایه نهم می بایست وارد دبیرستان شوند و سرنوشت سازترین مرحله دوران تحصیل خود را طی کنند تا وارد بهترین دانشگاه های ایران یا کالج های خارجی شوند. پدر و مادر نگران آینده فرزند خود هستند و قصد دارند که فرزندشان وارد بهترین مدارس شهر شود.

دانش آموزان نهمی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان و قبولی در بهترین مدارس شهر را دارند نیم نگاهی هم به مدارس نمونه دولتی و مدارس غیرانتفاعی تاپ دارند تا اگر در آزمون تیزهوشان قبول نشدند به سراغ این گزینه ها بروند.

اگر به دنبال پیشرفت و دستیابی فرزند خود به آرزوهای دور و دراز وی هستید و به دنبال بهترین مشاوره تیزهوشان نهم برای اخذ مشاوره قبولی تیزهوشان و نمونه دولتی نهم به دهم می گردید، به شما تبریک می گوییم! مسیر درستی را انتخاب نموده اید! مدارس تیزهوشان بهترین انتخاب برای تعلیم و تربیت دانش آموزان بوده و برترین مدارس کشور شناخته می شوند. اگر قبولی تضمینی در تیزهوشان نهم به دهم دغدغه شما است، با ما همراه باشید تا بهترین مشاور تیزهوشان نهم را به شما معرفی کنیم.

چرا قبولی در آزمون تیزهوشان مهم است؟

سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که چرا قبولی در تیزهوشان مهم است؟ مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس عادی یا نمونه دولتی و غیرانتفاعی چه تمایزی دارند؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت مدارس تیزهوشان ویژگی های مثبت و منفی زیادی دارند اما مهم ترین و اصلی ترین وجه تمایز این مدارس نسبت به سایر مدارس این است که «مدارس تیزهوشان تواناترین دانش آموزان هر شهر را گلچین کرده اند بنابراین جو این مدارس نسبت به سایر مدارس بهتر است، رقابت در این مدارس عمدتا در حیطه درس و تحصیل است و دانش آموزان دایما با ابزار های آزمونی و تستی سنجیده میشوند »

مریم میرزاخانی دانشمند و ریاضیدان برجسته ایرانی دوران تحصیل خود را در دبیرستان فرزانگان تهران (تیزهوشان تهران) درس خوانده بود. مریم میرزاخانی ریاضی‌دان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۱۴ برنده مدال فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی به عنوان اولین زن در جهان توانست به این موفقیت دست یابد.

بهترین مشاور تیزهوشان نهم به دهم

تیم مشاوره آموتک تخصصی ترین تیم مشاوره و برنامه ریزی تیزهوشان در ایران است. مشاوران ما ما زیر نظر دکتر معین الدین خود از فارغ التحصیلان سمپاد و رتبه های برتر کنکور هستند به دانش آموزان نهمی در سراسر ایران کمک می کند تا به رویای نشستن در پشت نیمکت تیزهوشان جامه عمل بپوشانند.

تیزهوشان یا نمونه دولتی کدام بهتر است؟

در مقایسه امتیازات مدارس تیزهوشان با نمونه دولتی میتوان از دوجهت این مقایسه را انجام داد.

  1. امکانات و تجهیزات
  2. اساتید و معلمان
  3. دانش آموزان

1- امکانات و تجهیزات: به لحاظ امکانات و تجهیزات تفاوت زیادی بین این مدارس وجود ندارد.

2-اساتید و معلمان: میتوان گفت مدارس تیزهوشان از بودجه بالاتری برخوردار هستند و بنابراین میتوانند حقوق بیشتری به معلمان پرداخت کنند و اساتید بهتری را به خدمت بگیرند. البته بسیاری از دبیران خوب مدارس تیزهوشان در مدارس نمونه دولتی و شاهد هم تدریس دارند. اما این اساتید تمایل دارند ساعات بیشتری را در مدارس تیزهوشان بگذرانند.

3-دانش آموزان: دانش آموزان مدارس تیزهوشان نتایج بهتری نسبت به دانش آموزان نمونه دولتی در کنکور سراسری دارند. تعداد قبولی های دانش آموزان سمپادی در رشته های تاپ دانشگاهی مثل پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی برق، حقوق بالاتر است.

بودجه بندی سوالات آزمون تیزهوشان

آزمون تیزهوشان در مجموع 100 سوال تستی دارد. در بودجه بندی آزمون تیزهوشان نهم به دهم، نصف سوالات از مباحث استعداد تحلیلی و نصف سوالات استعداد تحصیلی است. 50 سوال استعداد تحلیلی (هوش و استعداد) که 50 دقیقه زمان دارد. 50 سوال استعداد تحصیلی (از کتاب های هشتم و نهم) که 70 دقیقه زمان دارد.

سوالات استعداد تحصیلیتعداد سوالاتضرایب ریاضی و فیزیکضریب علوم تجربیضریب ادبیات و علوم انسانیضریب سمپاد مهارتی
قرآن و معارف اسلامی (قرآن و پیام های آسمانی)101111
زبان و ادبیات فارسی102242
مطالعات اجتماعی (تاریخ ، جغرافیا ، اجتماعی)101111
علوم تجربی102423
ریاضیات102423

تاریخ و زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم

طبق اطلاعیه صادر شده از طرف سازمان ملی استعدادهای درخشان آزمون مدارس تیزهوشان در پایه نهم به دهم،  ساعت 9 صبح روز جمعه 27 خرداد ماه 1401 برگزار خواهد شد. دانش ­­آموزان و اولیاء محترم می ­توانند سوالات و مشکلات خود را در ارتباط با نحوه ثبت ­نام آزمون­ های ورودی مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 1402-1401، از طریق ارتباط با پشتیبانی سامانه ثبت­ نام، مطرح نمایند.

کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم چند روز قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت azmoon.medu.ir قابل دسترسی است. پس از ورود به سایت وارد قسمت سمپاد پایه دهم شده و اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه و پرینت آن کنید.

چرا به مشاوره تیزهوشان نهم به دهم نیاز داریم؟

آغاز دوران تحصیل فرزند شما در کلاس دهم گامی جدید در مسیری تازه است که می تواند سرنوشت وی را تعیین کند. در مسیر تازه ای که فرزند شما قدم نهاد است با انتخاب بهترین مشاور تیزهوشان نهم به دهم قادر خواهید بود تا از شخصی راهنمایی دریافت نمایید که پستی و بلندی های راه را شناخته و با ارائه مشاوره های درست فرزند شما را در این مسیر دشوار راهنمایی خواهد نمود.

امروزه تمامی والدین با اهمیت عبور از آزمون تیزهوشان نهم به دهم آگاه بوده و از طرق مختلف از جمله دریافت مشاوره رایگان تیزهوشان، سعی می نمایند تا به فرزند خود در این مسیر کمک نمایند. قبولی در تیزهوشان نهم به دهم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و شخص مشاور می تواند به شما و فرزندتان کمک کند تا قبولی در تیزهوشان نهم به دهم را از آن خود کنید.

روش های ارائه مشاوره تیزهوشان نهم

روش های ارائه مشاوره تیزهوشان نهم به دهم دارای تنوع بسیار زیادی می باشد. روشی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد همان روش کلاسیک و قدیمی است که در آن یک برنامه ثابت برای تمامی دانش آموزان در نظر گرفته شده و همه دانش آموزان از یک برنامه برای گرفتن مشاوره استفاده می کنند.

همانگونه که پیدا است این روش ارائه مشاوره دارای کارایی لازم نبوده و نمی تواند برای دانش آموزان که دارای روحیات و خلقیات مختلفی با یکدیگر هستند بازدهی بالایی داشته باشد. طبق تحقیقات به عمل آمده روش هایی بازدهی بالا خواهند داشت که ویژگی های فردی دانش آموز مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن برنامه منحصر به فرد خود را دریافت نماید. در ادامه ویژگی های این روش برای مشاوره را ذکر خواهیم نمود.

5 ویژگی مشاوره کنکور

کوچینگ تحصیلی

کوچینگ به روش ارائه مشاوره به دانش آموزان گفته می‌ شود که در آن ویژگی های فردی دانش آموز مورد توجه قرار گرفته و بر اساس خلقیات خود به یک سطح انگیزه پایدار رسیده و به بهترین ورژن خود تبدیل می گردد. به علاوه جلسات کوچینگ به صورت منظم برگزار شده و در آن انواع تکنیک هایی که سبب می شود تا دانش آموزان بتوانند کارایی بیشتری در آزمون تیزهوشان نهم به دهم داشته باشند آموزش داده می گردد.

منتورینگ

منتور به مربی شخصی هر دانش آموز گفته می شود که ارائه مشاوره آنلاین تیزهوشان بر عهده وی بوده و به طور روزانه گزارش کارهای دانش آموز را دریافت نموده و گزارش عملکردی دانش آموزان در آزمون های آنلاین و گزارش کارهای روزانه خود را به والدین اعلام می دارد. به علاوه در هر ساعتی از شبانه روز که دانش آموز سوالی داشته باشد می تواند از منتور پرسیده و پاسخ آن را دریافت کند.

بنابراین برای برقراری ارتباط با منتول هیچ گونه محدودیتی وجود نداشته و دانش آموزان می توانند در تمامی طول شبانه روز سوالات خود را پرسیده و پاسخ آن را دریافت کنند و برای دریافت پاسخ خود نیازی به صبر کردن تا زمان برگزاری جلسه کوچینگ تحصیلی نیست.

برنامه ریزی فردی

یکی از مهمترین ویژگی و شاخصه های این روش از ارائه مشاوره آنلاین تیزهوشان آن است که برای هر داوطلب برنامه ریزی فردی متناسب با روحیات و خلقیات او انجام شده و از ارائه برنامه های تکراری و روتین خودداری می گردد. بدین صورت که در هنگام ثبت نام دانش آموز از وی یک آزمون روانشناختی گرفته می شود.

سپس بر اساس تجزیه و تحلیل نتایج آزمون روانشناختی و عملکرد دانش آموز در آن ویژگی های خلقی و روحی دانش آموز شناخته شده و یک برنامه ریزی فردی که متناسب با روحیات او باشد انجام شده و توسط منتور به دانش آموز منتقل می گردد. این روش ارائه مشاوره دارای کارایی بسیار زیادی بوده و برترین روش مشاوره آنلاین تیزهوشان به شمار می رود.

آزمون های آنلاین

ممکن است این سوال ایجاد شود که چگونه می توان در جلسات بهترین مشاور تیزهوشان که در شهر دیگری حضور دارد شرکت کرد. خوشبختانه با برگزاری کلاس آنلاین تیزهوشان نهم و برگزاری آزمون های آنلاین این مشکل مرتفع شده و نیازی به صرف هزینه و انرژی و وقت برای مراجعه حضوری به موسسه های ارائه مشاوره جهت آزمون دادن نیست.

آزمون های آنلاین موسسه آموتک پس از پایان هر فصل از از دروس فرزند شما برگزار شده و با برخورداری از سوال های کاملاً استاندارد و مطابق با آزمون تیزهوشان نهم به دهم، سبب آشنایی فرزند شما با سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم می گردد.

کارگاه های ویژه والدین

در بخش وظایف منتور ذکر نمودیم که برگزاری کارگاه های ویژه والدین بر عهده ایشان بوده و در این کارگاه ها گزارش های عملکردی دانش آموزان به والدین انجام شده و شما چگونگی همراه شدن با فرزندان خود را خواهید آموخت.

ضمانت بازگشت وجه به صورت کامل

ما نگرانی های شما را در خصوص خدمات دوره درک نموده و به شما ضمانت بازگشت وجه به صورت کامل در صورت عدم رضایت از دوره مشاوره ای آموتک را می دهیم.

جمع بندی

آینده فرزند شما در گرو قبولی وی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم بوده و مشاوره آنلاین تیزهوشان می تواند به کمک شما آمده و مسیر موفقیت فرزندتان را هموار کند. برای بهره مندی از خدمات فوق هم اکنون به شماره ۰۹۱۰۸۰۸۷۷۹۲ پیامک ارسال نموده و مشاوره رایگان تیزهوشان دریافت کنید. به علاوه با شرکت در این دوره خدمات دیگری اعم از اردوی مطالعاتی دی، پانسیون آنلاین نوروزی و… را نیز دریافت خواهید نمود.