علیرغم آن‌که در گذشته گمان می‌رفت که دانش‌ آموزان تنها با تحصیل در رشته های پزشکی و مهندس موفق می شوند، در سالیان اخیر شاهد آن هستیم که به رشته های دیگر توجه شده و از این میان رشته حسابداری به طرز چشمگیری مورد توجه داوطلبان قرار گرفته است.

حسابداری یکی از رشته هایی است که آن را یک سیستم کاملا پیشرفته از فرآیند جمع آوری، طبقه بندی، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارش های مالی می دانند. بنابراین قبولی در این رشته پایان کار نبوده و در واقع آغاز گام گذاشتن در مسیری تازه است.

برنامه ریزی برای کنکور حسابداری، گامی به سوی موفقیت!

داشتن برنامه دقیق که به صورت آگاهانه تنظیم شده باشد اولین گام برای رسیدن به هدف بلند مدت شما است. تنها با داشتن یک برنامه ریزی دقیق است که می توانید برنامه های خود را سامان داده و گام در مسیر موفقیت بگذارید.

برای این کار لازم است که مجموعه ای از عوامل را در نظر گرفته و بر اساس عوامل موجود یک برنامه دقیق و بدون نقص بریزید. این عوامل شامل زمان مورد نیاز برای مطالعه هر درس، تسلط شما به دروس مختلف، زمان صرف شده شما برای صرف غذا و انجام امور روزمره و…  بستگی دارد.

بخش های مختلف یک برنامه ریزی حرفه ای

برنامه ریزی دارای استانداردهای خاصی بوده و لازم است که در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی انجام شود. برای مثال باید تعیین نمایید که چند ساعت در روز، هفته، ماه و سال باید درس بخوانید.

چه دروسی را چه زمانی به اتمام رسانده و چه زمانی مجددا مطالعه آن را آغاز نمایید. زمان مناسب تست زنی کی بوده و چه زمانی باید جمع بندی کنید. به همین علت لازم است در آغاز راه یک جدول منظم تهیه کرده و پیش از شروع به کار برنامه ریزی مناسب را انجام دهید.

شناسایی منابع کنکور

رشته حسابداری از جمله رشته هایی است که از رشته های تحصیلی مختلف ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و رشته حسابداری از گرایش های فنی و حرفه ای می توان به این رشته وارد شده و ادامه تحصیلات آکادمیک در این رشته را در دانشگاه دنبال کرد. به عبارتی دیگر رشته حسابداری یکی از رشته های شناور است که داوطلبان این رشته می توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.

بنابراین با توجه به رشته تحصیلی خود منابع آزمون کنکور را شناسایی کرده و با در نظر گرفتن ظرایب دروس، برنامه ریزی خود را انجام دهید. سپس منابع کنکور را جمع آوری نموده و در کنار آن از نمونه سوالات کنکور سال‌های قبل نیز کمک بگیرید.

توصیه هایی برای برنامه روزانه داوطلبان کنکور حسابداری

برای آن که عملکرد خود را در زمان کنکور افزایش داده و آن را بهبود بخشید، توصیه های زیر را به کار گرفته و با استفاده از آن ها تمرکز خود را افزایش دهید:

  • پیش از آغاز مطالعه بهداشت فردی خود را رعایت نموده و با مسواک زدن و شانه زدن موهایتان یک خس مثبت در خود ایجاد کنید.
  • پیش از آغاز مطالعه تمرکز کرده و از دعای مطالعه غافل نشوید.
  • نرمش صبحگاهی را در برنامه خود قرار داده و سرحال و قبراق مطالعه خود را شروع کنید.
  • رژیم غذایی سالم خود را رعایت کرده و از شیر و میوه جات مختلف استفاده کنید.
  • وعده صبحانه نقش بسزایی در افزایش تمرکز شما دارد.
  • محیطی آرام و به دور از دغدغه و سر و صدا برای یادگیری بهتر مورد تاکید است.

بهترین مشاور کنکور

برنامه ریزی دقیق و صحیح برای داوطلبانی که نخستین بار است کنکور می دهند اندکی دشوار است و حتی ممکن است که برنامه ریزی شما به درستی انجام نشده و بالعکس شما را از مسیر درست منحرف کند.

چاره چیست؟ چاره کار مشورت گرفتن از بهترین مشاوره کنکور حسابداری است. مشاور کنکور حسابداری به تمامی نکات و زاوایا کنکور حسابداری آشنا بوده و با ارائه یک برنامه دقیق و درست می تواند شما را در مسیر موفقیت راهنمایی کند.

ویژگی های بهترین مشاوره کنکور حسابداری

دوران کنکور حساس ترین دوره زندگی داوطلبان بوده و با توجه به آن که آزمون کنکور سالی یک بار برگزار می شود، اهمیت این آزمون دو چندان می گردد. بنابراین لازم است که از اتلاف وقت دست برداشته و با بهترین مشاور کنکور حسابداری ارتباط برقرار کنید.

بهترین مشاور کنکور حسابداری آن است که علم او کاملا به روز بوده و به روش های ارائه مشاوره صحیح و اصولی مسلط باشد. به علاوه یک مشاور کنکور خوب در کنار برنامه ریزی های دقیق و کامل به شما سایر تکنیک هایی را آموزش دهد که موجب پیشرفت شما شده و شما بتوانید به بالاترین سطح عملکرد خود برسید.

5 ویژگی مشاوره کنکور

کتاب های تست کنکور حسابداری

امروزه علم و تکنولوژی به سرعت پیشرفت کرده و پیشرفت علم در تمامی حوزه ها از جمله انتشار کتاب های تست کنکور حسابداری نفوذ پیدا کرده است. انتشارات بسیاری وجود دارند که کتاب های کمک آموزشی و کتاب های تست کنکور حسابداری را منتشر می سازند.

این کتاب ها از نظر محتوا با یکدیگر متفاوت و از نظر هدف همگی همسو هستند. برخی از انتشارات اقدام به چاپ چندین کتاب برای یک درس نموده و شما می توانید بنا به نیاز خود هر کدام از کتاب های تست، آموزشی، جمع بندی و… را انتخاب کنید.

بنابراین پیش از مراجعه به کتاب فروشی ابتدا نیاز خود را مشخص کرده و سپس اقدام به خرید نمایید. بهتر است برای خرید کتاب های تست کنکور حسابداری از مشاور کنکور حسابداری خود کمک بگیرید.

کلام آخر

رشته حسابداری نیاز به یک شم ریاضی قوی دارد! در طول تحصیل در این رشته دائما با اعداد و ارقام و ترازنامه سر و کار خواهید داشت. بنابراین باید این نکته را مد نظر قرار دهید که شما در آینده به عنوان حسابدار ساعت ها پشت میز نشسته و با اعداد و ارقام سر و کله خواهید زد.

نظم و دقت در این رشته بسیار حائز اهمیت بوده و استعداد ویژه این رشته باید در شما وجود داشته باشد. برای رسیدن به رشته حسابداری لازم است که ریاضی شما قوی بوده و توانایی نگارش گزارشکار را داشته باشید. اگر برای انتخاب رشته حسابداری مصمم هستید، هم اکنون با دکتر معین الدین تماس حاصل نموده و مشاوره کاربردی دریافت نمایید.