مشاوره کنکور فرهنگیان

فرهنگیان از جمله آن رشته های داغ و پرطرفداری است که داوطلبان بسیاری برای اخذ پذیرش آن تلاش می نمایند. این رشته دارای مزایای شغلی بسیاری بوده و با توجه به تضمینی بودن شغل آینده دانشجویان آن، افراد بسیاری از تمامی رشته های تحصیلی متقاضی قبولی در این رشته هستند. با ما همراه شوید تا به شما راهکار اساسی برای قبولی در این رشته را ارائه دهیم.

مزایای اخذ پذیرش دانشگاه فرهنگیان

دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش در این رشته دانشگاهی می شوند، از همان سال ورود به صورت ماهانه حقوق دریافت می نمایند. حقوق پرداخت شده به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حکم کمک هزینه تحصیلی داشته و هر ساله مبلغی به آن افزوده می شود. البته لازم به ذکر است که در صورتی که دانشجویان این دانشگاه ساکن خوابگاه باشند، درصدی از آن به عنوان شهریه خوابگاه کسر می شود.

آقایانی که موفق به اخذ پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می شوند، از رفتن به خدمت سربازی معاف شده و پس از فارغ التحصیلی می توانند  به عنوان معلم شغل خود را آغاز کرده و مشغول به خدمت شوند. به علاوه دوره ۴ ساله دانشجویی برای شما سابقه کاری به شمار رفته و پس از ۴ سال به صورت رسمی به استخدام آموزش و پرورش درمی‌آیید.

یکی دیگر از مزایای فرهنگیان برای دانشجویان پسر حذف سربازی است. دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان به جای خدمت سربازی به معلمی میپردازند.

یک جلسه مشاوره رایگان کنکور فرهنگیان

دوس داری با شیوه کار مشاوره ما بیشتر آشنا بشی و اگه خواستی ثبت نام کنی؟ فقط کافیه نام و نام خانوادگی و شماره تلفنتو وارد کنی، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرن و کامل راهنماییت میکنن:)

ظرفیت پذیرش و رشته های دانشگاه فرهنگیان

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان متغیر بوده و هرساله ظرفیت آن از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می شود. رشته های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان رشته هایی هستند که در کنکور سال ۱۴۰۱ پذیرش می گردند.

در سال ۱۴۰۰ تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر بوده است:

  • علوم ریاضی و فنی ۳۷۳۴ نفر
  • علوم تجربی ۵۱۳۵ نفر
  • علوم انسانی ۱۵۷۰۱ نفر
  • هنر ۵۰۶ نفر
  • زبان ۱۰۲۲ نفر
  • جمع کل ۲۶۰۹۸ نفر

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان بسته به عواملی اعم از تعداد بازنشستگان تعیین می گردد. با توجه به تعداد بازنشستگان پیش بینی می شود که تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۱ بین ۲۰ الی ۲۵ هزار نفر باشد.

شرایط دانشگاه فرهنگیان

اخذ پذیرش دانشگاه فرهنگیان دارای شرایطی است که تنها با داشتن شرایط موجود می توانید به دانشگاه فرهنگیان راه پیدا کنید. اولین و مهم ترین شرط پذیرش دانشگاه فرهنگیان آن است که در جلسه کنکور سراسری حضور پیدا کرده و حتما آزمون کنکور را داده باشید.

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان

تراز کنکور متقاضیان این رشته در زیر گروه مورد نظر باید حداقل ۶۵۰۰ و یا بالاتر باشد. دانشگاه فرهنگیان دارای شرط معدل بوده و معدل کل سه سال شما باید بالاتر از ۱۵ باشد. البته این نکته لازم به ذکر است که معدل هر سه سال دهم، یازدهم و دوازدهم برای دانشگاه فرهنگیان مهم است.

شرط سنی دانشگاه فرهنگیان

یکی دیگر از شرایط اخذ پذیرش دانشگاه فرهنگیان شرایط سنی است. داوطلبان متقاضی این دانشگاه باید دارای حداکثر سن ۲۴ سال باشند. به علاوه برای آقایان انجام خدمت سربازی تاثیری در اخذ پذیرش نداشته و در هر صورت ۲۴ سال شرایط سنی پذیرش این دانشگاه است.

بومی بودن

در کد رشته هایی که بومی بودن آن ها توسط آموزش و پرورش اعلام شده است، داوطلب باید دارای شرایط بومی باشد. شرایط بومی بودن به شرح زیر است:

  • محل تحصیل ۳ سال آخر تحصیل بومی بودن شما را تضمین می نماید.
  • چنانچه ۳ سال آخر تحصیل در یک شهر حضور نداشته باشید، شهر و استان محل تولد شما ملاک بومی بودنتان در نظر گرفته می شود.
  • اگه ۳سال آخر تخصیل در خارج از کشور تحصیلات خود را گذرانده و محل تولد شما نیز خارج از کشور باشد، شما بومی شهر تهران به شمار می روید.

شرط فیزیکی و جسمانی

سلامت کامل از نظر جسمانی و عدم داشتن بیماری ها و مشکلات جسمی از جمله شرایط فیزیکی و جسمانی است که برای ورود به دانشگاه فرهنگیان لازم است از آن برخوردار باشید. مشکلات و بیماری هایی اعم از نقص عضو آشکارا، کم‌شنوایی، مشکلات چشم، لکنت زبان، بیماری های صعب العلاج و… مانع از ورود داوطلبان کنکور به دانشگاه فرهنگیان می گردد.

یک جلسه مشاوره رایگان کنکور فرهنگیان

دوس داری با شیوه کار مشاوره ما بیشتر آشنا بشی و اگه خواستی ثبت نام کنی؟ فقط کافیه نام و نام خانوادگی و شماره تلفنتو وارد کنی، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرن و کامل راهنماییت میکنن:)

مصاحبه، معاینه و گزینش دانشگاه فرهنگیان

یکی از شرایط اصلی اخذ پذیرش در دانشگاه فرهنگیان گذراندن مرحله مصاحبه، معاینه و گزینش است. با توجه به آن که معلمان آینده نقش بسزایی در تربیت افراد جامعه دارند باید از نظر اخلاقی مورد گزینش قرار گرفته و یک جو سالم برای آموزش آن ها ایجاد شود. به همین علت این مراحل برای پذیرش داوطلبانه دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

بهترین رتبه قبولی

رتبه های قبولی در رشته‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان متفاوت بوده و هر سال نسبت به سال دیگر بسته به عواملی تغییر می کند. معمولا ظرفیت دانشگاه فرهنگیان هر ساله متفاوت بوده و ممکن است در برخی سال ها بیشتر گردد و بالعکس.

به علاوه ممکن است در یک سال یک رشته خاص پذیرش داشته و رشته های دیگر نداشته باشند. به طور کلی دانشگاه فرهنگیان به علت داشتن مراحل مصاحبه و گزینش هر ساله چندین برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت می نماید.

بنابراین رتبه های قبولی نوسان داشته و نمی توان رتبه و یا رشته ای را به طور قطع قبولی اعلام نمود. به همین علت باید شرایط قبولی را در همان سال سنجید.

بهترین مشاور کنکور فرهنگیان

متقاضیان دانشگاه فرهنگیان زیاد بوده و با توجه به آن که سالانه افراد زیادی متقاضی پذیرش در این دانشگاه هستند و از طرف دیگر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان محدود می باشد، لازم است که با آگاهی و اطلاع کامل از این رشته آزمون داده و شانس موفقیت خود را افزایش دهند.

حضور بهترین مشاور کنکور فرهنگیان در کنار داوطلب می تواند نقش بسیار زیادی در موفقیت او ایفا کرده و به داوطلب کمک می نماید تا انتخاب رشته را با احتمال قبولی بالاتری انجام دهد. برای این منظور می توانید از خدمات مشاوره ای دکتر معین الدین استفاده کرده و به اهداف بلند بالای خود دست پیدا کنید.

سخن پایانی

دانشگاه فرهنگیان که در گذشته تربیت معلم خوانده می شد، هر ساله در هر دو جنسیت زن و مرد با ظرفیت های مختلفی دانشجو می پذیرد. داوطلبانی که به شغل معلمی علاقه داشته و مشتاق ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند، می توانند از شرایط و قوانین دانشگاه فرهنگیان مطلع شده و با اطلاعات کامل برای اخذ پذیرش در این دانشگاه اقدام نمایند. مشاوره کنکور فرهنگیان همان راهنمای شما در این مسیر است.